PetraNyqvist Hemulointia näkinkengän kokoisella saarella.

Oletko kokeillut syyttää ongelmistasi George Sorosta?

  • Limellä paranee syöpä, mikäli Magneettimediaa on uskominen. Kuva: Petra Nyqvist
    Limellä paranee syöpä, mikäli Magneettimediaa on uskominen. Kuva: Petra Nyqvist

Tarkastelen tänään ääriliikkeiden uskomuksia ja salaliitoteorioita, jotka yleistyvät somen virrassa. Tilaa blogissa ei ole kuin kouralliselle, mutta ne edustavat kaikki ajankohtaisia aiheita uudesta, radikalisoituvasta äärioikeistosta.

Väestönvaihto ja islamisaatio

Vailla mitään todisteita uskotaan vahvasti, että EU ja muu eliitti haluaa vaihtaa Euroopan väestön islamilaiseksi, lähi-itäläiseksi ja afrikkalaiseksi. Tietoisesti ja yksissä tuumin.

Väestönvaihtoon uskovat perustavat kalkylointinsa lähinnä suurempiin lapsilukuihin, joita huolestuttavissa maissa esiintyy. Tosin he jättävät huomioimatta, että suomalaistuessaan perheiden lapsiluku alkaa tasoittua lähelle täkäläisiä lapsilukuja. Suomessa ja muualla Euroopassa tytöt käyvät koulua, ja vanhollisimmankin perheenpään väistyttyä alkavat vähin erin päteä länsimaiset demografiset ilmiöt.

Pew Research Centerin mukaan Euroopan muslimien määrän arvioidaan nousevan neljästä prosentista kahdeksaan prosenttiin vuoteen 2030 mennessä. Joissain maissa ollaan jo tuossa kahdeksassa prosentissa. Esimerkiksi Ranskassa, jolla on laaja kolonialistimenneisyys muslimimaissa.

Toinen asia minkä tämän salaliittoteorian kannattajat unohtavat, ettei maailmassa ole koskaan ollut niin paljon valkoisia eurooppalaisia kuin nyt. Koskaan ei ole ollut niin paljon suomalaisia kuin nyt. Maailmassa ei ole koskaan ollut niin paljon valkoisia ihmisiä kuin nyt, ja jotenkin nyt he ovat hirvittävän uhattuja.

Ja mikä väestö vaihdetaan? Näihinkin teorioihin uskovat asuvat todennäköisesti vuonna 2030 Euroopassa edelleen.

Kravattiosaston huuhaa-intellektuellit: vääristeltyä biologiaa ja epärealistisia visioita

Yhdysvaltain ääriliikkeitä imitoivat kotoisat kansallisvoimamme ovat tuoneet Suomeen puhujiksi omia radikaalisaarnaajiaan ja älykköjään. Älykköyteen riittää valkoiset kaulukset ja pompöösit puheet, sillä järkeä puheissa on vain vaivoin. Eräs Alt-Rightin suosikeista, Greg Johnson, on lukenut perustason populaatioekologiaa ja sen pohjalta soveltanut sitä harhaisiin ajatuksiin valkoisten kansanmurhasta, jossa vieraslajit, eli tummahipiäiset ihmiset, vievät habitaatteja valkoisilta ja täten murhaavat valkoiset. Kyllä, luit oikein. Hän luokittelee eriväriset ihmiset eri lajeihin. Tässä vaiheessa kuka tahansa koulubiologian suorittanut alkaa yskiä, mutta ihailijoiden korvissa tämä tuntuu kuulostavan kovinkin viksulta ja tieteelliseltä. Johnsonin lisäksi todella elämästä vieraantuneita ajatuksia valkoisista etnovaltioista viljelee Jared Taylor. Kumpikin herrasmies käyttää täysin surutta mukabiologiaa miten sattuu, mutta yleisöä tämä ei jostain syystä tunnu häiritsevän.

Miten ihmiset järjesteltäisiin tällaisiin luonnottomasti perustettuihin väriskaalavaltioihin, ei onnistu ainankaan minulla ruutuvihkometodilla, mutta eiköhän näillä kavereilla ole siihenkin jotkut utopistiset Endlösungit kun hieman raaputtaisi pintaa.

Kaiken takana on George Soros

Juutalaiseen miljardööriin George Sorosiin kiteytyy moni mielikuva juutalaisvetoisesta maailmanvallasta ja globalismista. Niinpä Soros on monen salaliittokiemuran päätähti. Olenpa lukenut täältä Uuden Suomen blogeistakin miten Soros on rahoittanut Suomen vihreitä. Tosin blogistilla ei ollut antaa tähän mitään lähdettä tai näyttöä. Näin ne asiat nyt vain koetaan.

Soros seikkailee myös joidenkin perussuomalaisten päättäjien puheissa, mistä voi samalla päätellä antisemitististen hokemien siirtyvän vähin erin parlamentaariselle tasolle. Soros on eittämättä ärsyttävä hahmo lähes joka suuntaan, mutta hänen väitetyt sotkeutumisensa kaikkeen muistuttaa jo uskonnollista väittämää.

Natsilehti tietää: Melkein millä tahansa voi torjua tai parantaa syöpää!

Magneettimedia, eli eräs natsien ylläpitämästä julkaisuista, haastaa harhaisuudessaan jopa MV-lehden. Se sisältää paljon omituisia terveysuutisia, joissa monessa on lähes pakkomielteisenä aiheena syöpä. Syöpää voi Magneettimedian mukaan torjua tai hoitaa mm. hopealla, sitruunalla, appelsiinilla, kookosöljyllä, annoona-hedelmällä, goji-marjalla, cayenne-pippurilla, lakkakäävällä, avokadolla, piparjuurella, inkiväärillä, punajuurella, hamppuöljyllä, kurkumalla, aaloella ja monella muulla täysin tavallisella aineella. Magneettimedian mukaan kannattaa olla käyttämättä hoitona ainoastaan kemoterapiaa, sillä se tappaa. Näillä neuvoilla on suorastaan ihme, jos natseilla on pula ns. Lebensraumista.

Linkkejä ja lisälukemista:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Magneettimedia

http://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005873513.html (George Soros)

https://rationalwiki.org/wiki/White_genocide

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

31Suosittele

31 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (156 kommenttia)

Käyttäjän majuripasi kuva
pasi majuri

Olen varmaan poikkeus. Syytän Sorosia siitä että otin äijästä esimerkkiä ja tein 1900-luvun lopulla tukun rahaa pörssisijoittamisella. Perhanan äijä on edelleen vastuussa 2000-luvulla tehdyistä pörssieuroistani. Onneksi nyt olen toistaiseksi ulkona markkinoilta kun alamäki alkaa tai on jo alkanut. Syytän siitä Putinia kun hyökkäsi Ukrainaan.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Tästä sopiikin olla käärmeissään.

Käyttäjän AleksiParkkinen kuva
Aleksi Parkkinen

Otitko mallia myös siitä kun Soros rikkoi Englannin pankin vuotta 92 joka osaltaan aiheutti Suomen laman?
https://www.investopedia.com/ask/answers/08/george...

Käyttäjän majuripasi kuva
pasi majuri

Et taida tietää lamasta mitään. Olin paikalla kun pankkeja kaatui ja jossain kohtaa ostin halpoja pankkiosakkeita ja myin voitolla. Jos Soros oli kaiken takana, syytän häntä voitoistani. Hyvä esimerkki miehestä joka osaa, uskaltaa ja tekee. En yhtään ihmettele että venäjämieliset pellet pelkäävät häntä. Pystyisi halutessaan kaatamaan Venäjän.

Käyttäjän AleksiParkkinen kuva
Aleksi Parkkinen Vastaus kommenttiin #41

Mielestäni se kertoo miehestä aika paljon jos tulee kehuskelemaan tehneensä voittoa tapahtumalla joka ajoi satoja itsemurhaan ja puoli miljoonaa leipäjonoon. Enkä tiedä mistä nykäsit Venäjän tähän, piruja seinillä?

Käyttäjän majuripasi kuva
pasi majuri Vastaus kommenttiin #44

Et tiedä mistä vetäisin Venäjän? Koska juuri venäjämieliset pellet ja Venäjä trollaavat Sorosia. Aika helppo asiayhteys jota hyödyllisen idiootin on vaikea huomata.

Sorosin syyttäminen Suomen lamasta on muuten naurettavinta mitä tiedän.

Käyttäjän VilleHeiskanen kuva
Ville Heiskanen

Oliko tämä jauhotus? Olisi paljon helpompi uskoa sinun jauhoittavan, jos ottaisit edes yhden väitteen ja kumoaiset sen faktoila. Aletaan vaikka siitä, että kumoat ne väestödiagrammit, jotka ennustavat muslimipopulaation kasvun Euroopassa ja/tai valkoisen, Eurooppalaisperäisen väestön vähentymisen Yhdysvalloissa. Jään odottamaan.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Olenko väittänyt etteikö muslimipopulaatio kasvaisi Euroopassa? En ole. Erään arvion mukaan heitä on 8% vuonna 2030. Lukee blogissa.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus

Kyllähän siinä väitteitä kumottiin, mutta miksi nuo väitteet pitäisi kumota, kun niitä ei kirjoituksessa esitetty? Islaminuskoa tunnustavien määrän kasvu ei ole yhtä kuin muslimienemmistöinen Eurooppa. Saati että valkoisten määrän lasku olisi yhtä kuin valkoinen kansanmurha tai sukupuutto.

Käyttäjän mattihaapala94 kuva
Matti Haapala

Jos ja kun pienemmän väestön suhteellinen osuus kasvaa ja isomman taas laskee, niin jossain välissä niiden roolit vaihtuvat. Onko tämä niin vaikea ymmärtää?

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #7

On, sillä kun mikään väestötieteellinen ennuste ei ennusta Eurooppaan muslimienemmistöä, on vaikea nähdä miten ne roolit vaihtuisivat. Se vaatisi lisäperusteluja. Parinkymmenen vuoden kuluessa osa siirtolaisista tai siirtolaisten jälkeläisistä ehtii hyvinkin maallistua. Syntyvyyden todettiinkin blogissa laskevan maassaoloajan pitkittyessä.

Käyttäjän VilleHeiskanen kuva
Ville Heiskanen

Ei kumottu väitteitä. Se ei ole väitteen kumoaminen, että sanoo joidenkin olevan tieteellisesti väärässä, mutta ei perustele sitä. Väestödiagrammit ja nykyiset synnytysluvut kertovat kiistattomasti, että kirjoituksessa sanottujen henkilöiden puheet asiasta ovat faktaa. Osa heidän puheistaan on mielipiteitä ja ennustuksia, mutta väestön osuuksia koskevat arviot vaikuttavat nyt olemassa olevan datan perusteella olen totta.

Minusta kertoo enemmän ihmisestä ettei suostu hyväksymään totuutta kuin pyrkisi katsomaan sitä silmästä silmään. Tosin, epäilen (en tiedä) että aloittaja pitää yhdentekevänä mikä on tulevaisuuden osuus mitäkin väestöryhmää Suomessa tai Euroopassa. Jos on aikaa ja mielenkiintoa tutustua mainittujen henkilöiden, eteenkin Jarred Taylorin puheisiin, niin käy ilmi miksi tämä ei välttämättä ole yhden tekevä asia, jos miettii demokratian ja rauhallisen olojen säilyvyyttä.

Biologiselta kantilta on vain tapahtumia ja yhdentekevää kenen geenit jatkavat kulkuaan, mutta jos haluamme säilyttää hyvinvointiyhteiskunnan, niin täysin holtiton maahanmuutto ei siinä edesauta.

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck Vastaus kommenttiin #98

Miten ennuste voisi olla totta, tai valetta? Jälkikäteen voidaan toki arvioida miten osuva arvio on ollut. Kuinka hyvä ennustavuus sillä oli. Totuuden kanssa sillä on tekemistä vain jos esittäjä on käynyt aikakoneella katsomassa miten tulee käymään.

Käyttäjän jojalonen kuva
Jussi Jalonen Vastaus kommenttiin #98

Yhdysvalloissa "valkoisuuden" käsite on alun alkaenkin määrittynyt aika lailla mielivaltaisesti. Oli aika, jolloin väestösuhteitten kauhistelijat pelkäsivät "anglosaksisten" amerikkalaisten joutumista vähemmistöön, koska italialaiset ja irlantilaiset siirtolaisetkin olivat liian arveluttavia. Tätä nykyä huolenaiheeksi käy sitten tämä "eurooppalaisperäisen" valkoisen väestöosuuden väheneminen.

Yhdysvallat on samanaikaisesti moninainen maa ja sulatusuuni; jos vuonna 2040 nyt Brookings-instituutin ennusteiden mukaan 49,7% on nykykriteerien mukaan "valkoisia", niin se ei todista yhtään mistään muusta kuin siitä, että avioliittoja solmitaan väestörajojen ylitse ja identiteetit vaihtuvat. Ennusteiden mukaan 24,6% väestöstä on tuolloin "hispaanista", joka on sekin aika mielivaltainen kattokäsite. Olennaista on, että kaikki ovat amerikkalaisia ja kokevat itsensä amerikkalaisiksi.

Mitä taas näihin otaksumiin Euroopassa tapahtuvasta väestönvaihdosta, jossa muslimit syrjäyttävät "kantaväestön", tulee, niin näitä kuvitelmia on joutunut kumoamaan vuodesta 2008 alkaen, eikä loppua näemmä näy, koska Haapalan Mattikin samaa käsitystä yhä julistaa. Siihen nähden, että perussuomalaiset aina hokevat tutkijoiden oletettua puoluekantaa ja kokevat aiheelliseksi osoittaa heidän epäpätevyytensä tällä nojalla, niin alan nyt kymmenen vuoden kokemusten jälkeen kallistua siihen, että puoluetunnus "ps" tekee lähtökohtaisesti ihmisestä epäpätevän ja epäuskottavan kommentoimaan maahanmuutto- tai väestökehitysasioita.

Totta kai muslimiväestön määrä Euroopassa on kasvanut, ja totta kai islaminusko tulee olemaan Euroopassa jatkossakin läsnä, kuten se on ollut aina ennenkin. Mutta ei siitä "väestönvaihtoa" saa aikaiseksi edes yhdellä pakolaiskriisillä, koska meikäläinen kaupungistuva yhteiskuntamalli aiheuttaa sen, että maahantulijat omaksuvat myös eurooppalaisen ydinperhemallin. Ja ylipäätään kannattaa pitää huoli siitä, että nämä maahanmuuttaneet ihmiset kokevat itsensä uusien kotimaittensa kansalaisiksi.

Käyttäjän VilleHeiskanen kuva
Ville Heiskanen Vastaus kommenttiin #132

Mieleästäni nämä kysymykset eivät ole kovin monimutkaisia:

Yhdyvalloissa vähemmistöön johtumisesta ripoo se, että nykyisin vähemmistönä olevat ryhmät (mustat ja latinot) ovat yliedustettuina rikostilastoissa ja elävät suurelta osin sosiaalisilla tulonsiirroilla. Valkoiset ym. ryhmät pelkäävät, että heiltä viedään poliitinen valta ja sitten rahat näiden ryhmien hyväksi. Se käsite "sulatusuuni" on jossain määrin virheellinen, koska ihmiset tunnetusti valitsevat mielummin asumaseutuja, jossa on heidän kaltaisia ihmisiä. Jopa ihan parinvalinnan näkökulmasta, joka perustuu vapaaehtoisuuteen, on nähtävissä, ettei rotujen sekoitus toimi kovin tehokkaasti.

Euroopassa taas ongelmia aiheuttaa huono integraatio ja Islam, joka aktiivisesti harjoitettuna johtaa muslimikeskittymiin, joissa eletään lähtömaiden tavoilla ja tyylillä. Huono integraatio johtaa taas alempaa sosiaaliseen asemaan ja suureen rikollisuuteen, jonka uhreina ja maksumiehinä on tavalla tai toisella kantaväestö.

Kaikki nämät ongelmat saataisiin estettyä suurelta osin tiukemmalla maahanmuuuttopolitiikalla, jossa tulijat valikoituvat enemmän osaamisen kautta kuin siirtämällä suuri joukko ihmisiä ja koittamalla kotouttaa heidät.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #132

Se varmaan riipuu minkä Euroopan maan väestövaihdosta puhutaan. Ei varmaan kukaan väitä, että väestövaihto tapahtuisi Unkarissa

http://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing...

Mutta Ruotsissa on todennäköisimpien ennusteiden mukaan 20 prosenttia muslimeja 2050 ja Ranskassa 17.5 ei tuosta ole enää pitkä matka väestövaihtoon. Vaikka maahanmuttajien syntyvyys laskeenin hitaasti maahanmuuttajia tulee jatkuvasti lisää ja uusilla tulijoilla syntyvyys on alkuun tosi korkea.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #98

Ne väestödiagrammit ja synnytysluvut nimenomaan eivät kerro että Eurooppa olisi muuttumassa muslimienemmistöiseksi tai että valkoisten kansanmurhaa olisi tapahtumassa, tai edes että "valkoiset" olisivat jäämässä vähemmistöön lähitulevaisuudesa. Summa summarum, nykytiedon valossa tällaisen väittäminen on yksiselitteisesti erheellistä ja tällaista on tehty.

Käyttäjän VilleHeiskanen kuva
Ville Heiskanen Vastaus kommenttiin #137

Euroopassa on alueita, joissa jo alle puolet syntyneistä lapsista on kantaväestöä. Tältä pohjalta tulevaisuudesta voidaan todellakin sanoa, että väestövaihto on tapahtumassa mm. Saksassa ja Yhdysvalloissa on ollut tämän tyylinen kehitys. Jos katsotaan koko Europpaa, niin ei, koska meillä on edelleen maita kuten Puola, jotka eivät ota muslimiväestöä.

Nyt syntyneet lapset ovat äänestysiässä 20-vuoden päästä, joten väestövaihto on muutaman vuosikymmenen päässä monessa maassa.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #137

Ei Syntyvyysluvut putoa välttämättä edes toisenpolven maahanmuuttajilla

https://yle.fi/uutiset/3-5838619

http://www.stat.fi/tup/maahanmuutto/perheet/syntyv...

Vaikka syntyvyysluvut maahanmuuttajilla keskimäärin pikkuisen laskevat joissain ryhmissä tapahtuu välillä nousuakin.

Esim. Somalit sai vuosina 2010-2013 keskimäärin 4 lasta ja vuosina 2013-2016 4.3 lasta.

Lisäksi outoa, että joudenkin ryhmien syntyvyys Suomessa on korkeampaa kuin kotimaissaan. esim. turkkilaiset saa kotimaissaan 2.1 lasta ja Suomessa 3.1 ja turkkilaisia on Suomessa sentään lähes kymmenen tuhatta. Missä se maallistuminen on tapauhtunut?

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen

Salaliitot ovat kiehtovia, koska oikea maailma on niin tylsä. Itsekin olen yläasteikäisenä lukenut paljon näitä salaliittoja mm. Hollow earth -teoria, antropogeenisen ilmastonmuutoksen kieltäminen ja tietysti klassinen kemikaalivanat. Ne tuntuivat silloin jännittäviltä ja asiat on kuitenkin melko helppo saada näyttämään joltain jos on taitava kirjoittaja ja osaa jättää "epäoleelliset" faktat pois sekä tietenkin maalattua vastapuolesta kuvan pahoina
elitistisinä liskoihmisinä jotka salaliittoilevat muuta maailmaa vastaan eikä siksi heidän sanoihinsa voi luottaa.

Nykyisin suosittuja salaliittoteorioita tuntuu olevan mm. litteä maa (flat earth), USA:n syyllisyys 9/11-iskuihin ja tietysti nämä Petran esiintuomat äärioikeistolaiset salaliittoteoriat. Syynä näiden viehätykseen on ehkä osaltaan myös yksinkertaisuus: on helppo löytää syylliset ja ongelmat ratkeavat kunhan vain syylliset saadaan vaastuuseen teoistaan tai syöpä hoituu helposti kotikonstein (koska eihän lääkärit tahdo sun tietävän tätä ettei mene työt alta!). Flat earthin kohdalla lienee kyse naiivista realismista (korostetaan omiin aisteihin perustuvaa havainnointia eikä instrumentaalista dataa, "koska en näe maapallon kaareutuvan, se ei kaareudu ja maa on litteä").

En osaa sanoa mikä minut sai olemaan uskomatta salaliittoihin, ehkä en uskonut niihin kovin vahvasti vaikka muistan pitäneeni yläkoulussa esitelmän jossa kyseenalaistin ilmastonmuutoksen ja sen seuraukset. Viimeisin salaliittoteoria johon vielä uskoin olivat nuo 9/11-iskut. Pari vuotta sitten ajattelin katsoa rationalwikin artikkelin aiheesta ja se sai minut jo kyseenalaistamaan näkemykseni. Kaikkien kohdalla todisteet eivät tietenkään päde, koska he voivat vain vedota salaliittoonsa ja sanoa ettei heihin voi luottaa. Tämä korostuu ainakin flat earthin kohdalla, koska he luottavat lähinnä omiin aistihavaintoihinsa eikä helpot tavat joilla maan pyöreyden voi todeta tunnu vakuuttavan heitä lainkaan. Sen sijaan he keksivät entistä päättömimpiä teorioita jotka perustuvat korkeintaan näennäistieteeseen siitä millainen litteä maailma oikein on. Myös uskonnollisuus korostuu tässä porukassa, koska monelle heistä litteä maa on merkki siitä että Jumala on luonut Maan, sillä englanninkielisessä Raamatussa on mainintoja jotka voi ymmärtää merkiksi litteästä maasta.

Onhan se jollain tapaa ironista että aikakaudella jolloin meistä jokaisella on kaikki maailman tieto taskussaan, ihmiset valitsevat uskoa asioihin joiden todenperäisyyden selvittäminen sujuisi käden käänteessä, jos vain viitsisi.

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

Ah, kemikaalivanat! Reptiliaanien salainen maailmanhallitus kylvi lentokoneista gluteiinia viattomien kansojen niskaan! Kyllä ennen oli paremmat salaliittoteoriat. Nämä nykyiset ovat aika tylsiä.

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen

Ehkä yksi mielenkiintoisimmista salaliitoista oli, että ydinaseita ei voisi laukaista kuin tiettyinä vuoden päivinä ja Auringon ollessa näkyvillä, mekanismia tälle ei taidettu selittää mutta todisteena pidettiin sitä että joku oli pystynyt ennustamaan ydinkokeiden päivät, sekä että Nagasakia pommittaessa USA:n kone lenteli kaupungin yllä pitkän aikaa vaikka se oli oletettavasti ilmatorjuntatykkien kohteena, syy pitkään lentelyyn oli tietysti sopivien olosuhteiden odottaminen jotta pommi räjähtäisi.

Toinen oli sellainen jossa väitettiin otsonin parantavan HIV:stä ja että Saksasta löytyy lääkäri joka tällaisia otsonikäsittelyjä antoi, eli otti potilaalta verta, sekoitti siihen otsonia ja injektoi takaisin potilaaseen.

Kemikaalivanatkin taitavat elää yhä vahvasti, muutama vuosi sitten muistan jonkun väittäneen Monsanton ruiskuttavan kemikaalivanoilla alumiinia maaperään, koska GMO-kasvit olisivat vastustuskykyisempiä lisääntyneelle alumiinille maaperässä ja näin ollen menestyisivät paremmin. Tuon oli joku selvittänyt että maaperän alumiinipitoisuuden nostaminen edes 1 prosenttiyksiköllä vaatisi niin valtavan määrän alumiinia ettei sitä voisi pitää kovin kannattavana ideana edes Monsantolle.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #71

Salaliittoteoriat ja tietyt uskomukset perustuvat samaan kognitiiviseen heikkouteen, vähä-älyisyyteen. 1970- luvulla, eräänä keväisenä tiistaina klo 14.00 piti tulla maailmanloppu, ei tullut. 2012 piti tulla maailmanloppu Mayojen kalenterin mukaisesti, ei tullut. Sitten piti tulla ns. napakäännös, se toteutui viime keväänä! Käänsin kylkeä vasemmalta oikealle mutta napa jäi samaan paikkaan.

Käyttäjän jussiosmola kuva
Matti Jussi Korhonen

Petra : "Vailla mitään todisteita uskotaan vahvasti, että EU ja muu eliitti haluaa vaihtaa Euroopan väestön islamilaiseksi, lähi-itäläiseksi ja afrikkalaiseksi. Tietoisesti ja yksissä tuumin."
----
Tuossa on sinulla ajatusvirhe: Ei EU, eikä mikään muukaan "eliitti" halua vaihtaa väestöä. Jos semmoista on mielestäsi tekeillä, sen tekevät esim. islamistit ihan itse. Aate vaan leviää huommamatta, kun EU "eliitti" on nukkunut ruususen unta, ymmärtämättä mitä maailmassa tapahtuu - ja tulee tapahtumaan.

Mainitsemastasi EU:sta ja sen "eliitistä" voisi todeta erästä runoilijaa siteeraten:
1. EU-eliitti on kuin kaupunki / min tornin kello seisovi / ja aikaa kysymähän niin / nyt kaikki juoksee naapuriin.
2. Mut toisen kello edistää / ja toisen jälkeen ihan jää / ja kaikki toimet nurin käy/ kun ajan johtajaa ei näy. (Eino Leino)

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus

Kyllä ainakin alkuperäisessä salaliittoteorian versiossa mainitaan kyseessä olevan nimenomaan eurooppalaisen eliitin juoni.

Käyttäjän jlinjama kuva
Jussi Linjama

Ei se ole mikään salaliittoteoria, vaan tapahtunutta Euroopan Unionin historiaa.
Tämä herra esimerkiksi esitti, että Euroopan pitäisi muodostaa Yhdysvaltojen tapainen unioni, sillä pitäisi olla yhteinen rahayksikkö, Eurooppa-päivä, englanti kaikilla toisena kielenä, kansallislauluna Beethovenin "Oodi ilolle" jne...

https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_von_Coudenho...

Kirjat löytyvät kirjastosta, tai ainakin sopivien kerhojen kirjastoista.

Hän esitti myös tämän:

"The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals."

[Praktischer Idealismus]

Onhan toki mahdollista, että kaikkia muita tavoitteita ajetaan väkisin kuin käärmettä pyssyyn, mutta joku yksittäinen tavoite jätetään pois syytä ilmoittamatta. Sellainen tosin kuulostaisi salaliittoteorialta, mutta siis teoriassa aivan mahdollista.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #14

"Richard von Coudenhove-Kalergi was ardently in favour of European political integration, so if like some people you disagree with European integration and you live in an EU member state (that isn’t currently Brexiting) then I guess you might find that scary.

However, the bit of his writing that seems to most excite the people who came up with the notion of “The Kalergi Plan” (and most sites I found with reference to a “Kalergi Plan” were either run by white supremacists, holocaust deniers or believers in the “New World Order” conspiracy theory) are his views on race.

He believed that:

The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice.

This should only really scare you if you’re against people of different ethnic backgrounds starting families together - which is to say, this bit should only scare racists.*

He isn’t saying he’s going to force people to have mixed-race marriages and families, just that he thinks it is pretty much - and very gradually - inevitable.

Despite what is claimed, Coudenhove-Kalergi is hardly a hidden figure - he is widely known and referenced as one of the people who had ideas about some sort of pan-European political entity decades before the EU even existed."

https://www.quora.com/Is-the-Kalergi-plan-a-conspi...

Käyttäjän jlinjama kuva
Jussi Linjama Vastaus kommenttiin #17

En väittänytkään tuota salaliittoteoriaksi. Kyseessä on avoin pyrkimys hävittää kansallisvaltiot ja kansalaisuudet. Kehityksen vastustajat on luonnollisesti pakko leimata rasisteiksi tai muuten saattaa marginaaliin, koska normaali keskustelu aiheesta saattaisi johtaa epä-toivottuihin äänestystuloksiin (kuten vaikkapa Britanniassa kävi).

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #19

Minä väitän, kun mitään tuollaista Kalergin ajatuksiin liittyvää suunnitelmaa ei näytä olevan. Hän oli aikansa pan-eurooppalainen ajattelija ja liikkeellä vähän turhan aikaisin.

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen Vastaus kommenttiin #19

#19
Kyseessä on avoin pyrkimys hävittää kansallisvaltiot ja kansalaisuudet.
....................

Tämä lienee vääjäämätön kehitys yhteisen edun takia, ei sinänsä kenenkään avoimesti ajama.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #27

Totta, kansallisvaltioilla oli eräässä yhteiskunnallisen kehityksen vaiheessa tehtävänsä ja merkityksensä mutta kun kehitys jatkaa kehittymistään, kehittyy myös valtiorakennelmat. Se on silloin heihei kansallisvaltio ja tervetuloa joku muu.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen Vastaus kommenttiin #109

Demokratiassa kansallisvaltiot eivät katoa ilman kansalaisten myötävaikutusta. EU:ta ei kukaan ole väittänyt demokraattiseksi ja se aiheuttaa nykyisen dilemman salailullaan.

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck

Kemoterapiahan tappaa suurella todennäköisyydellä. Todella moni kemoahoitoa saanut nimittäin kuolee muutamassa vuodessa, ja nopeamminkin.

Logiikka tuossa lienee sama kuin rakkaalla mummovainaalla aikanaan. Hän kieltäytyi 89-vuotiaana jyrkästi rollaattorista. Miksi? Koska kaikki hänen ystävänsä, jotka olivat ottaneet rollaattorin, olivat kuolleet.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Mä oon saanu kemoterapiaa syöpään, ja elän vielä. :) Se on kyllä totta, että varmasti kuolen joskus, mutta johtuuko se tuosta kemosta, niin enpä usko.

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck

Olen itse asiassa sitä mieltä, että on ihan hyvä jos kaiken maailman hörhöt kieltäytyvät kemoterapiasta. Se on sitä luonnonvalintaa...

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Petra Nyqvistin ja Pasi Majurin tämänpäiväiset blogikirjoitukset käsittelivät ansiokkaasti niin kansallis- kuin venäjämielistenkin levittämää disinformaatiota. Hämmästyttävän usein näitä molempia levittävät samat henkilöt.

Käyttäjän MirjamiParant1 kuva
Mirjami Parant

Petra Nyqvist on aurinkolasiensa takana mielnkiintoinen henkilö!

En ole päässyt perille, kenen leipää hän syö tai kenen lauluja laulaa.

Suunta pn kuitenkin tietyn ideologian puolestapuhuminen.

Huolestuttaa!

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Mirjami voi olla täysin huoleton. Laulan yksin omat lauluni, ja itsenäisesti valitsen ajatukseni. Tässä samalla yritän vihjata muille, ettei tarvitse mennä lauman mukana ja uskoa joka höpinää, ja itsekin voi tarkistaa asioiden laidan.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #123

Petra ohitti kovin kevyesti kysymyksen, kenen leipää hän syö? Lidl, Kesko vai S-ryhmän osuusliike? Ruisleipää, vehnäleipää, kauraleipää, mahdollisesti näkkileipää, saaristolaisleipää (Malax Limpa)? Leivotko leipää ihan itse alusta loppuun, entäs esipaistetut sämpylät? Meillä on oikeus tietää!

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck Vastaus kommenttiin #124

Arvaan että aina kun sää sallii kihdin ylityksen svartbrödiä.

Käyttäjän MikaRiik kuva
Mika Riikonen Vastaus kommenttiin #123

Minusta Nyqvistin ideologia on totuuden esille tuominen.

Kun lukee äärioikeistolaisten (persujen) kirjoituksia, niin niistä välittyy minulle hyvin harhainen ja vääristynyt kuva maailmasta. Kaikkialla on muka uhkia, joita pitää torjua keinoja kaihtamatta.

Tarkoitus pyhittää keinon...

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari

"Vailla mitään todisteita uskotaan vahvasti, että EU ja muu eliitti haluaa vaihtaa Euroopan väestön islamilaiseksi, lähi-itäläiseksi ja afrikkalaiseksi. Tietoisesti ja yksissä tuumin."

Mihin tämä mutuilu perustuu? Siis se, että "vailla mitään todisteita"?

Klikkaa nyt vaikka tätä: https://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Ja blogihan oli pelkkää olkiukkoilua otsikosta lähtien.

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen

En löytänyt uutisesta mainintaakaan islamista, muslimeista, lähi-itäläisistä tai afrikkalaisista joihin eurooppalaiset vaihdettaisiin. Mutta ymmärrän kyllä että tuolla oli monta salaliittoteoreetikoiden avainsanaa.

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari
Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #23

Hyvä Ilkka, vääristely vasta tekee sitä.

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #33

Kuka on vääristellyt ja missä?

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #34

Hyvä Ilkka, valitettavasti sinä. Yritäthän esimerkiksi linkilläsi väittää jotakin, mitä siitä ei ilmene.

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #36

Nykyinen maahanmuutto Eurooppaan on juuri nimenomaan sitä, mitä siinä artikkelissa kaivattiin.

Eli homogeenisyyden katoamista ja monikulttuurin lisäämistä.

Tätähän juuri ollaan kritisoitu.

Saivartelu on hyvin turhaa.

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #38

Hyvä Ilkka, sinun alkuperäinen kommenttisi:

""Vailla mitään todisteita uskotaan vahvasti, että EU ja muu eliitti haluaa vaihtaa Euroopan väestön islamilaiseksi, lähi-itäläiseksi ja afrikkalaiseksi. Tietoisesti ja yksissä tuumin."

Mihin tämä mutuilu perustuu? Siis se, että "vailla mitään todisteita"?

Klikkaa nyt vaikka tätä: https://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Ja blogihan oli pelkkää olkiukkoilua otsikosta lähtien."

Rautalankaa: jos sinun linkkisi ei vie johonkin sinun väittämääsi tukevaan lähteeseen, olet syyllistynyt vääristelyyn. Sinähän väität meidän löytävän jonkinlaisen todisteeen, kunhan vain klikkaamme sinun linkkiäsi.

Ymmärrätkö nyt, miten vääristelet? Sinänsä en ihmettele ollenkaan sitä, sillä se on niin uskomattoman tavallista nykyään. Valitettavasti!

Syytän tästä suoraan sanottuna idiootilapsen valitsemista nykyisen supervallan presidentiksi. Sen jälkeen jokainen vaikuttaa voivan väittää mitä tahansa ilman oikeita perusteluja.

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #42

Ok, saivarrellaan nyt sitten.

Lähdetään nyt siitä, että Petran väite:

"Vailla mitään todisteita uskotaan vahvasti, että EU ja muu eliitti haluaa vaihtaa Euroopan väestön islamilaiseksi, lähi-itäläiseksi ja afrikkalaiseksi. "

... on jo sinällään kuvittelua. Missä tällaiselle väitteelle on todisteet?

Jos siis haluatte puhua ihan kirjaimellisella tasolla, niin näyttäkää ne kirjaimelliset todisteet ensin tuolle väitteelle. Jään odottelemaan, kiitos.

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #43

Hyvä Ilkka, tarkoitatko siis, ettei kukaan missään olisi väittänyt tuollaista? Minusta tuntuu, että olet tällä hetkellä hieman epärehellinen...

Huomasitko muuten ollankaan, etten ole edes ottanut tuohon kantaa? Näin ollen minun ei edes tarvitse sitä "todistaa". Sinä päin vastoin olet väittänyt asioita, joiden tueksi olet laittanut asiaan liittymättömän linkin.

Jälleen rautalankaa: Todista väitteesi!

Puhut koko ajan saivartelusta, mutta se vaikuttaa lähinnä olevan sinun tapasi kiistää jokin asia. Noh, lopeta saivartelu!

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #52

"kukaan missään"

Ok, eli jos joku on jossain väittänyt tuollaista, niin on ok väittää "vailla mitään todisteita uskotaan vahvasti"

Taidanpa jättää tämän keskustelun tähän.

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #62

Hyvä Ilkka, ymmärrän tuon täysin. Sympatiani sinulle.

Et pysty osoittamaan väittämiesi olevan oikeita, ainoa kommenttisi muiden väittämistä on niiden olevan saivartelua ja se siitä...

Seuraavalla kerralla sinun ehkä kannattaisi miettiä hieman ennen kuin väität jotakin ja pistät sen tueksi linkin johonkin. Suosittelisin ainakin.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #42

Kannattaa klikata propagandistin laittamaa linkkiä ja lukea kaikki linkin sisältämä informaatio. Putinin trollikurssin opetukseen näkyy kuuluvan ohje, että oman "faktan" perusteluksi laitetaan linkki. Eräs Vastavalkean avustaja laittoi tällä palstalla linkkejä, jotka tekivät hänen omat väitteensä täysin ristiriitaisiksi. Samoin on eräs IT-alalla toimiva propagandisti kerta toisensa jälkeen tarjonnut suomalaisessa sotakorkeakoulussa julkaistua Georgian sotaa koskevaa tutkimusta väitteidensä tueksi. Kun linkin sisältämää tutkielmaa lukee hiukan tarkemmin, putinistin väitteiltä putoaa pohja pois, kerta toisensa jälkeen.

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #49

Oletko oikea henkilö? Tuo koko kommentti oli melko absurdi. Ei ihan normaalia keskustelua.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #50

#50

Olenko oikea henkilö, vai kummitus? Tämä onkin oikea arvoitus, näin Halloween aikoina....

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #51

Niin. Ja tunnut näkevät trolleja joka nurkan takana, onko kyse Halloweenista vai onko tämä ihan normaalia?

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #61

Jos kommentoija laittaa väitteensä perusteeksi linkin, jonka informaatio vie pohjan hänen väitteeltään, se on kovin ikävää hänen kannaltaan. Se, että tämä toimintatapa yhdistää putinisteja, on ikävää heidän viestinsä uskottavuuden kannalta. Otan osaa.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #38

Ilkka kyllä Euroopan homogeenisyyttä yritään hajoittaa myös Euroopan sisäisellä maahanmuutolla(työvoiman vapaa liikkuvuus), mutta vielä helpommin homogeenisuutta voidaan horjuttaa kun tuodaan väkeä muualta. Eli oikeassa olet ja vastapuoli sortuu jälleen kerran typerään saivarteluun.

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen Vastaus kommenttiin #23

"Saivartelu pelastaa aina."

Luetaanko me siis samaa uutista vai pitääkö tuo viesti lukea jotenkin rivien välistä?

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #86

"Hienoa", että Petran olkiukkoväitteeseen tulee joukko trolleja huutelemaan, että linkkini ei vastaa aiheeseen.

Kuten alunperin sanoinkin, koko blogi on olkiukkoilua. Turha minua syyttää, jos niihin väitteisiin on mahdotonta vastata kirjaimellisesti "oikein".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen Vastaus kommenttiin #90

Trolliksi haukkuminen pelastaa aina :)

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

On muuten aika hidasta toi maahanmuuttajien lapsimäärien väheneminen. Itse asiassa joissain ryhmissä lapsimäärät joskus jopa kasvavat.

http://www.stat.fi/tup/maahanmuutto/perheet/syntyv...

Onhan somaleilla vieläkin neljä lasta keskimäärin. Afrikka on ihan kusessa, vaikkei siellä ole kuin 4,7 lasta per/nainen. Kun ottaa vielä huomioon, että vauva kuoleminen määrä on suomessa paljon pienempi. Voidaan sanoa, että lisääntymisvauhti on yhtä kiivasta kuin Afrikassa.

Lisäks koskaan nämä maahanmuuttajien lapsilukuja vähättelevät eivät kerro, että maahanmuuttajat ovat keskimäärin kymmenen vuotta suomalaisia nuorempia ja he synnyttävät paljon nuorempina kuin suomalaiset. Nämäkin asiat pitäisi ottaa huomioon kun puhutaan maahanmuuttajien lisääntymisestä.

Suomalaisia vähenee nykyisin kahdella eri tavalla. Meitä kuolee enemmän kuin syntyy ja lisäks muuttaa enemmän ulkomaille kuin takaisin.

Mamut taas lisääntyy kahdella tavalla syntyvyydellä ja maahanmuutolla.

Tämä erotus oli viime vuonna noin 30 000 kymmenessä vuodessa se on 300 000. Eikä tässä luvussa ole edes maahanmuuttajien syntyvyyttä mukana.

Ja muslimithan tunnetusti lisääntyvät maahanmuuttajista kaikkein tiheimmin ja kainen lisäksi nykyinen maahanmuutto tulee suurelta osin muslimimaista.

https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/maahanmuutto...

Nämä samat asiat koskee suunnilleen koko läntistä Eurooppaa.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus

"Suomalaisia vähenee nykyisin kahdella eri tavalla. Meitä kuolee enemmän kuin syntyy ja lisäks muuttaa enemmän ulkomaille kuin takaisin.

Mamut taas lisääntyy kahdella tavalla syntyvyydellä ja maahanmuutolla."

Eiks toi ratkee jos jälkimmäisist useampi saa kansalaisuuden?

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

Ei vaikka ne nimellisesti muuttuisikin suomalaisiksi, koska ei tule koskaan meidän kaltaisia.

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #48

Hyvä Sakari, kenen kaltaisia - sinun vai minun?

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #53

Ymmärsinkö oikein keskustelu menee taas saivarteluun siitä kuka on suomalainen?

On totta ettemme pysty tarkelleen määrittelemään kuka on suomalainen, mutta tarkoittaako tämä sitä, että kuka tahansa voi olla suomalainen?

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #70

Hyvä Sakari, "saivartelua"? Mistä ihmeestä sinä ja Ilkka olette juuri nyt saaneet tämän sanan käyttöönne? Käyttekö samoilla nettisivuilla?

Ei kyse ole "saivartelusta". Kyse on yksinkertaisesti siitä, että sinun asenteesi eroaa uskomattoman paljon minun asenteestani. Sanotaan kerrankin suoraan: en pidä sinunkaltaisista pikkusieluisista henkilöistä.

Kuka tahansa voi tietenkin olla suomalainen - tämän pitäisi olla täysin selvää sinullekin.

Jollet ole samaa mieltä, kerro ihmeessä minulle, kuka on suomalainen ja koska henkilöstä tulee suomalainen?

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #73

Mielestäni wikipedian määritelmä on hyvä suomalaisuudelle. "määrittelee etnisen ryhmän väestöryhmäksi, jota yhdistää toisiinsa ja erottaa muista yhteinen rotu, kieli, kansalaisuus tai kulttuuri"

Joo ja emme pysty tarkalleen määrittelemään ketkä kaikki ovat suomalaisia, silti se ei tarkoita etteikö suomalaisia olisi olemassa. Emmehän me pysty tarkalleen määrittelemään sitäkää milloin yö ja päivä alkaa ja silti nämä kaksi asiaa ovat olemassa.

Olen ammatiltani muurari, eikä siihen välttämättä tarvitse käydä mitään koulua, periaatteessa jokainen rakennusmies osaa muurata jollainlailla ainakin leca harkkoja. En kuitekaan pidä kaikkia tälläisiä henkilöitä muurareina, vaan pelkästään niitä joilla on ammattitaitoa muuraukseen vähän enemmän, koska arvostan ammattiani sentään jollainlailla. Se puolestaan, että sinä ja kaltaisesi sanotte että kuka tahansa voi olla suomalainen kertoo karua kieltä siitä ettette hirveästti arvosta isänmaatanne.

Ei ole ollenkaan sattumaa, että kaltaisesi suhtautuvat täysin huolettomasti Suomelle tuhoisaan maahanmuuttoon. Eihän siitä ole pitkäkään aika kun Petra kävi jossain blogissa vähättelemässä Gsm-sopimuksen vaikutuksia. Sopimuksella ei kuulemma ole mitään merkitystä, vaikka se allekirjoitetaan. On aivan selvä asia, että seuraavan pakolaiskriisin sattuessa rupeatte vetoamaan ettei mitään voi tehdä, koska kansainväliset sopimukset. Aivan kuten kävi vuoden 2015 pakolaiskriisissa. Nyt kun toi sopimus on kirjoituttu teillä on tekosyitä paljon enemmän laittaa muukalaiset oman kansan edelle. Sitä paitsi noi kansainväliset sopimukset ovat hyvin tulkinanvaraisia. Samat sopimukset on se Unkarikin allekirjoittanut, silti sen toimet suhteessa Suomeen ovat melkein päinvastaiset.

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm Vastaus kommenttiin #77

Hyvä Sakari, sinä olet muurari, minä tulkki-kääntäjä. Minun alallani toimii paljon henkilöitä, joilla ei oikeastaan ole koulutusta siihen. Onko se tärkein asia? Vai se, että he pystyvät tekemään työnsä? En kylläkään ole täysin varma siitä, mitä vertauksellasi haluat tuoda esille.

Lue kirjoituksesi - etenkin kaikki mainintasi jonkin osapuolen "oikeasta" isänmaallisuudesta. Se on suurimpia syitä siihen, minkä takia en pidä sinuntapaistasi pikkusieluisista henkilöistä. Minusta tuntuu, että elät koko ajan jonkinlaisen pelon vallassa. Hyvänä esimerkkinä oli sinun viittauksesi "tuhoisaan maahanmuuttoon".

Syvä huokaus ja hyvää jatkoa sinulle!

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #80

Tärkein asia on tietysti, että he pystyvät tekemään työnsä hyvin.

Tuntuu oudolta, että moni pitää sitä isona ongelma, että "äärioikeisto" pelkää jotain? Miksi ihmeessä? Pelkohan on yksi ihmisen luonnollista suojautumista mekanismeista. Kyllä minä voin sanoa, että pelkään tiettyjen maahanmuuttaja ryhmien lisääntymistä Suomessa, koska nämä ryhmät ovat antaneet aihetta siihen.

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen Vastaus kommenttiin #77

"Joo ja emme pysty tarkalleen määrittelemään ketkä kaikki ovat suomalaisia, silti se ei tarkoita etteikö suomalaisia olisi olemassa. Emmehän me pysty tarkalleen määrittelemään sitäkää milloin yö ja päivä alkaa ja silti nämä kaksi asiaa ovat olemassa."

No johan oli analogia. Erotatko sinä kadulla suomalaisen ei-suomalaisesta yhtä tarkasti kuin päivän yöstä?

"En kuitekaan pidä kaikkia tälläisiä henkilöitä muurareina, vaan pelkästään niitä joilla on ammattitaitoa muuraukseen vähän enemmän, koska arvostan ammattiani sentään jollainlailla."

Analogiat jatkuu. Eli etkö pidä myöskään suomalaisina heitä, joilla ei ole "ammattitaitoa" asiaan? Jos Suomessa syntyneellä henkilöllä ei ole "ammattitaitoa" suomalaisuuteen, onko hän suomalainen vaikka olisi sitä perintötekijöidensä, äidinkielensä ja kansalaisuutensa perusteella, vai onko se jotain joka täytyy oppia?

Minua kyllä kuvottaa se, että jotkut koittavat omia suomalaisuuden tukemaan vain omaa maailmankuvaansa ja perustelemaan omia näkemyksiään. Ei ole olemassa yhtä oikeaa suomalaisuutta, joka määrittelisi mitkä poliittiset mielipiteet henkilöllä on oltava. Saa olla ylpeä suomalaisuudestaan ja toteuttaa sitä miten haluaa, kunhan ei työnnä sitä muille kurkusta alas. Nationalismi kun on vahva tunne, mutta sen perusteet ovat kovin heikolla pohjalla.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #85

AP:n kirjoituksen alku on niin typerää tahallista väärinymmärrystä, etten edes viitsi tuhlata aikaani vastaamalla siihen.

Useaan blogikirjoituksessani olen joissa olen kirjoittanut suvakeista tai suvaitsevastosta suvakit ovat tulleet kysymään mitä nämä termit tarkoittavat?
(En kuitenkaan voi vastata näihin, koska ylläpito poisti perustelematta kirjoitukseni joka käsitteli aihetta)

Taru Elkama jopa kysyy mitä sana vihervasemmisto tarkoittaa kommentissa, jossa on kuusi tykkäystä.

https://www.youtube.com/watch?v=bHbrSBpqjco
Youtubessa on muuten video, joka kertoo kulttuurimarksismista ja kulttuurimarksisti on käytännössä sama asia kuin suvakki. Voisko joku suvakki katsoa videon. Olisi mielenkiintoista tietää väittääkö hän videon katsottuaan, ettei tunnista ilmiötä tämän päivän Suomessa?

Miten on mahdollista, että nuiville eivät leiki samalla lailla tyhmää, kun heitä sanotaan vaikkapa Maahanmuuttokriitikoiksi,Halla-aholaisiksi,kämyiksi jne? On selvää tällä tahallisella väärinymmärtämisella ja tyhmää leikkimällä on vain tarkoitus sotkea keskustelua.

"Ei ole olemassa yhtä oikeaa suomalaisuutta, joka määrittelisi mitkä poliittiset mielipiteet henkilöllä on oltava"

Jos ajatellaan talouspoliittisesti vasemmisto oikeisto akselilla, niin ei oikeistolaisuus ole sen isänmaalilsempaa kuin vasemmistolaisuuskaan

Mutta tietysti, niin voi sanoa että jos kannattaa Suomelle haitallista massamaahanmuuttoa tai Eu:n liittovaltiokehitystä niin se on epäisänmaallista.
Ikävä kyllä ne yleensä ne jotka saivartelvat suomalisuudesta, eivät ole yleensä kovin huolissaan haittamaahanmuutosta tai liittovaltiokehityksestä, vaan monesti kannattavat näitä asioita. Vai monenko suvakin olet nähnyt olevan huolissaan GCM-sopimuksesta?

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #116

Ei ainakaan minulla ole ollut vaikeuksia tunnistaa itseäni kulttuurimarksistiseksi suvakiksi punavihervasemmistolaisesta kuplasta. Sehän on suunnattoman helppoa kun vain ymmärtää sen tarkoittavan hyvää ihmistä (Homo bonum).

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen Vastaus kommenttiin #116

Öö, en kysynyt tai maininnut suvakeista mitään, mistä tämä avautuminen nyt kumpusi? Minulle ei ihan auennut mitä noilla analogioillasi halusit sanoa, siksi kysyin tarkentavia kysymyksiä. Puolet viestistäsi on ihan ainakin ohi minun kommentistani.

"Youtubessa on muuten video, joka kertoo kulttuurimarksismista ja kulttuurimarksisti on käytännössä sama asia kuin suvakki."

Hyvä kun toit yhden salaliittoteorian lisää tänne pureksittavaksi :)
En tuota videota katsonut kun en halua nyt leimautua suvakiksi tai kulttuurimarxistiksi, mutta aiheestahan voi vaikka ihan lukeakin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt_School#Cul...

"Mutta tietysti, niin voi sanoa että jos kannattaa Suomelle haitallista massamaahanmuuttoa tai Eu:n liittovaltiokehitystä niin se on epäisänmaallista."

No se on sinun käsityksesi isänmaallisuudesta ja näin onkin helppo leimata vastapuoli epäisänmaallisiksi. Huomaatko mitä juuri teit? Määrittelit mitkä poliittiset mielipiteet isänmaallisella suomalaisella on oltava.

"Vai monenko suvakin olet nähnyt olevan huolissaan GCM-sopimuksesta?"

Tarkoitat varmaan GCM-ohjenuoraa? Enpä aiheesta ole lukenut ennen kuin nyt, pitääkö olla huolissaan?

"YK kuitenkin korostaa muun muassa sopimuksen esittelysivuilla, että GCM ei sido allekirjoittajia juridisesti. Koska se ei ole oikeudellisesti sitova, se ei siis ole varsinaisesti sopimus, vaan ennemminkin ohjenuora, sanoo myös Suomen ulkoministeriön johtava asiantuntija Renne Klinge Iltalehdelle. YK korostaa lisäksi, että GCM:n keskeisiin arvoihin kuuluu valtioiden itsemääräämisoikeus."
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/263279-donald-tru...
https://www.iltalehti.fi/politiikka/ef647c46-2541-...

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #122

"Hyvä kun toit yhden salaliittoteorian lisää tänne pureksittavaksi :)"

Voisitko katsoa ensin videon jos aijot kommentoida sitä? Toi Youtube video ei edes sisällä mitään salaliittoteorioita. Johtaako se, että kulttuurimarksismista on olemassa jokin salaliittoteoria siihen, ettei koko kulttuurimarksismia ole ollenkaan olemassa, vai mikä asiassa hymyilyttää?

Onhan kuulemma Malmönkin väkivaltaisuuksista, ainakin Dan Koivulaakson mukaan jokin salaliittoteoria, tämäkö johtaa siihen ettei Mälmössä granaatit lentelekkä?

Kai myönnät, että maailmassa on paljon toteuteneitakin salaliittoteorioita, joten tämä salaliittoteoria asia ei ole ihan yksinkertainen?

Oletko ihan varma, että ulkomisterion asiantuntijaan tulkintaan sopiumuksesta voi luottaa?
(Ja ei en hae tässä mitään salaliittoteoriaa)

https://www.iltalehti.fi/politiikka/ef647c46-2541-...

"Itävalta on perustellut vetäytymistään sillä, että se pelkää menettävänsä suvereniteettinsa maahanmuuttopolitiikassa ja että laillisen ja laittoman maahanmuuton rajat voivat hämärtyä sopimuksen myötä"

Jos sopimus ei sido mihinkään, niin miksi uskot Itävalta on huolissaan suvereeniteettinsä menettämisestä?

Ja jos sopimus on pelkkä ohjenuora, niin miksi ihmeessä se sitten täytyy allekirjoittaa?

2015 pakolaiskriisin aikana suvakit vain hokivat ettei mitään asialle ei voi tehdä koska kasainväliset sopimukset, vaikka todellisuudessa ne sopimukset ovat hyvin tulkinnanvaraisia. Kun sopimus allekirjoitetaan ja koittaa seuraava pakolaiskriisi on aivan varma, että sopimuksen vedotaan kun väitetään, ettei pakolaistulvalle voi mitään tehdä.

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck Vastaus kommenttiin #126

Mietin hetken, oliko video heikkotasoista satiiria, vai surkeaa propagandaa. En ole ihan varma, mutta kallistuin jälkimmäiseen. Jos tuo on kulttuurimarxismin määritelmä, on se niin marginaali-ilmiö, että ne hörhöt voi jättää pelleilemään anarkistien ja uusnatsien kanssa marginaaliin. Eipä tuollaisista tarvitse huolta kantaa. Kyllä maailmaan höyrypäitä mahtuu.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #129

Siinä olen samaa mieltä, että kulttuurimarsismi on hörhöilyjä. Siitä taas täysin erimieltä, että se olisi marginaaliilmiö. Esim. Täältä Usarissa multa on täysin asiallinen kirjoitus poistettu, jossa kertoi somaleiden käsittelyä mediassa.

http://sakarirajamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/236...

Hesarissa oli vähän jokin aika sitten kirjoitus, jossa keksittiin virolaisista pilkkanimiä. Tälläistä kirjoitusta ei voitaisi nähdä ikinä Lähi-Idästä tai Afrikasta tulleista.

Islamin pilkkaamisesta on saatu viime vuosina useinta tuomioita, mutta kristinuskon ei ainuttakaan.

Kun Saksassa Turvapaikanhakijat suorittavat joukkoraiskauksen ja monien saksalaisten suurin ongelman asiassa on se, että ADF järjestää sen takia mielenosoituksen.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/aedc7087-9bcb-49...

Voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkän listan esimerkkejä siitä, miten afrikkalaisia ja muslimeita kohdellaan eritavalla kuin valkoisia ja kristittyjä. Mutta uskon että se on turhaa. Ne jotka eivät sitä ymmärrä/halua ymmärtää heille ei auta, vaikka esimerkkejä löytyisi kuinka. En varmasti saa uskovaistakaan käännytettyä pois hänen uskostaan vaikka kuinka perustelisin uskontojen järjettömyyden hänellä. Tässä on varmaan kyse samantyyppisestä asiasta.

Kuitenkin valtaosan ihmisistgä joiden kanssa olen keskustelut aiheesta, joko on alunperinkin asiasta samaa mieltä tai muutaman esimerkin jälkeen ymmärtää asian.

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck Vastaus kommenttiin #146

Olet kyllä oikeassa siitä, että uskonnon kaltainen asia on kysessä, mutta kohteesta saatat olla erehtynyt.

Alan jo väsyä toistelemaan, että islam on mielestäni julma, sortava ja syrjivä uskonto. Vielä kristinuskoakin pahempi. Aina vain väitetään, että siitä saa Suomessa nykyään tuomion. Kai minulla sitten on dementia, kun en muista ensimmäistäkään noista kymmenistä tuomioista. Tai sitten väite on huuhaata ja kauhukuvien maalausta.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #153

Kirjoitin näin

"Islamin pilkkaamisesta on saatu viime vuosina useinta tuomioita, mutta kristinuskon ei ainuttakaan"

Väitätkö muka ettei tämä pidä paikkansa? Tästähän on esimerkkejä vaikka kuinka.

https://yle.fi/uutiset/3-6171365

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #122

"No se on sinun käsityksesi isänmaallisuudesta ja näin onkin helppo leimata vastapuoli epäisänmaallisiksi. Huomaatko mitä juuri teit? Määrittelit mitkä poliittiset mielipiteet isänmaallisella suomalaisella on oltava"

No mikä tässä on ongelma? On varmasti sinunkin mielestäsi sellaisia poliittisia mielipiteitä, jotka ovat epäisänmaallisia. Jos joku olisi sitä mieltä, että Suomen pitäisi liittyä osaksi Venäjää, eikö se olisi mielestäi epäisänmaallinen mielipide?

Käyttäjän ApHiltunen kuva
Ap Hiltunen Vastaus kommenttiin #127

No sanotaan vaikka näin että minun mielestäni on isänmaallista auttaa hädässä olevia ja siksi persut ja muut rajat kiinni -porukka ovat mielestäni epäisänmaallisia. Omasta mielestään he ovat kuitenkin isänmaallisempia kuin minä. Kumpi meistä on sitten aidosti isänmaallisempi? Asiat kun voi nähdä eri tavalla eikä niin mustavalkoisesti.

Juuri nää isänmaalliset tyypithän fanittaa Putinin Venäjää myös ja olisivat varmaan tyytyväisiä jos liityttäisiin. Joten onko tuollainenkaan mielipide sitten epäisänmaallinen? Jos toisena vaihtoehtona olisi vaikka ydintuho, olisiko Venäjään liittyminen enää niin epäisänmaallista?

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #136

Eiköhän kotimaassakin riitä niitä hädässä olevia esim. vahustenhuollossa on suuria puutteita. Enpä ole kuullut, että yksikään rajat kiinni! porukoista vastustaisi suomalaisten hädässä olevien auttamista päinvastoin siihen vaaditaan lisää resursseja. Kriisiapua pakolaisleireille ei yleisesti rajat kiinnit porukoissa vastusteta. Onhan se auttamien monin tavoin tehokkaampaakin. Kehitysavun tulokset taas ovat hyvin kyseenalaisia.

Itseassiassa persut on ottanut Venäjä uhan kaikkein vakavimmin puoluessa.
https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaiset-otti...

Sekö on Puten fanittamista, jos ei soita poskea sille? Niinkuin teki meidän nokkosihottuman takia armeijasta kieltäynyt EX-puolusmisteri, jonka kertoi ettei venäläisiin voi lainkaan luottaa.

Kyllä minäkin fanitan Venäjän tehokasta rajavalvontaa meidän rajoilla ja varmasti fanittaa moni muukin. Sitä että Putte on kahminut itselleen, niin ison omaisuuden ei varmaan kukaan fanita.

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen Vastaus kommenttiin #48

Sakari Rajamäki, tarkoittanet Marco de Witiä ja Ilja Janitskinia? Vaikka kuinka yrittävätkin, heistä ei voi koskaan tulla oikeita suomalaisia ...

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #48

Onpa masentavan pessimististä. Täälläkin kirjoittelee hyvin sopeutuneita myöhemmällä iällä kansalaisuuden saaneita. En tiedä kertooko maahanmuuton pelkääminen erityisen hyvästä sopeutumisesta.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #138

Tervetuloa ja koeta viihtyä täällä nuivaston keskellä. Kohta alkaa räntäsateet, se ja perjantaipullon ennenaikainen tyhjeneminen ovat kuitenkin teidän syytä. Ei siinä sopeutumiset ja kotoutumisen auta. :=}

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #138

Miksei maahanmuuttoa saisi pelätä?

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

Karon logiikalla saataisiin kaikki maahanmuuton ongelmat lakaistua maton alle sillä, että annetaan kaikille tänne tulleille samantien kansalaisuus. Kun joku puhu ulkomaalaisten tekemistä rikoksista, niin voisitte vedotasiihen, että hei ihan yhtä suomalaisiahan ne kaikki on. Enää ei tarvitsisi heittää kyllähän suomalaisetkin juttuja..

Käyttäjän RalfKarlsson kuva
Ralf Karlsson

No jos Somaleilla on vain neljä lasta keskimäärin meillä ei ole hädän päivää. Suomessa on 115.000 lestadiolaista ja heillä vasta niitä lapsia riittää.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

Lestadilaisten määrä kasvaa hitaasti, koska niin moni jättää liikkeen.

https://freepathways.wordpress.com/2009/04/08/suur...

"Lestadiolaisuuden historiaa väitöskirjassaan tutkinut Mauri Kinnunen puolestaan arvioi, että liikkeen piirissä elää tätä nykyä noin 80 000 ihmistä. Kinnunen sanoo, että liike ei ole juuri kasvanut viime vuosikymmeninä"

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén

Kuinka ollakaan, iltapäivälehtien uutiskommentointi vei juuri tänään ajatukseni suomalaisiin äärioikeisto/salaliittohörhöihin. Kommenteissa mainittiin tietenkin Soros ja nämä argumentit ovat käyttökelpoisia tänä päivänä mutta miten on tulevaisuudessa? Soros on 88-vuotias. Hän ei ole sopiva salaliittoteoreetikoiden aktiiviseksi pahikseksi esim 25 vuoden kuluttua. Maailmalla ei ole ihan heti löydettävissä Soroksen korvaajaa.

Nyt on siis suomalaisten hörhöjen aika ottaa aloite. Jos hörhöt nyt lähtevät lanseeraamaan uutta, suomalaista ns. apupahista, niin hänellä on hyvät mahdollisuudet päästä koko maapallon ylipahikseksi, huomispäivän Sorokseksi!

Pahiksen pitää joko olla miljardöörikommunistiglobalistipedofiilihissipiereskelijä, tai hänen voitaneen ainakin kuvitella olevan tätä kaikkea. Se onko tarina tosi vai ei, sitä ei tiedetä, mutta asiat kuitenkin koetaan näin.

Äärioikeisto/salaliittohörhöjen vihan henkilöitymäksi on siis aika kovat kriteerit. Ei hätää, kyllä Suomestakin löytyy rahamiehiä, joihin hörhöt kautta maailman voivat suunnata vihansa aika luontevasti. Herlineissä on useampikin miljardööri, Wahlroos, Supercellin omistajat Paananen ja Kodisoja, Öljymiljardööri Anttonen ja porukan juutalaisvahvistus Poju Zabludowicz. Hjallis ei mahdu porukkaan, koska hän ei ole tarpeeksi rikas ja hänen suhteensa Rotenbergeihin kytkee hänet liian tiukasti Putiniin. Hjalliksen puolesta kyllä puhuu se, että hän on myös
Poju Zabludowiczin kaveri mutta Hjalliksen kytkös oligarkkeihin pudottaa kuitenkin hänet pelistä.

Salaliittohörhön pahiksen pitää olla jollain tapaa mukana yhteiskunnallisessa keskustelussa tai heidän on täytynyt tehdä jotain, joka ei suoraan liity suoraan rahan tekemiseen. Epäilyttäviä tekoja tässä suhteessa ovat esim. Herlinien satsaukset asioihin, joita ns. sivistysporvarit ovat tehneet ennenkin. Bensakauppias Anttonen on puhunut ilmastomuutoksen torjumisesta, joten hänellä on potentiaalia uudeksi pahikseksi. Wahlroosin viikset ja intonaatio ovat tekijöitä, joita ei sovi vähätellä tässä kisassa.

Useimmat listaamani henkilöt täyttävät tämän kriteerin. Poju Zabludowicz ei tätä kriteeriä täytä, koska ei ole pahemmin julkisuudessa esiintynyt mutta ihan kansainvälisestikin epäilyttävältä kalskahtava nimi, Lontoo asuinpaikkana ja juutalainen tausta ja tietty salaperäisyys puhuvat hänen puolestaan.

Miksi olisi oltava vain yksi pahis, miksi emme lähtisi markkinoimaan suomalaista pahiskaksikkoa? Ehdotukseni on: Poju Zabludowicz & Mika Anttonen. Salaliittohörhöjen uusi innovaatio, pahuuden Batman&Robin! Okei, vertaus on todella ontuva mutta logiikallahan ei tässä genressä pelata noin ylipäätäänkään. Poju on jo ikämiehiä, Anttonen on nuorempi, joten jatkuvuus on taattu.

Suomessa lyödään rumpua ja meillähän on taattu keino saada ihmiset kokoontumaan hoitamaan yhteisiä asioita. Tehkäämme tästä konseptista maailmanlaajuinen. Kun ilmoitus pärähtää eetteriin :"Kokoonnutaan XXXXX:n torilla paljastamaan miljardöörikommunistiglobalistipedofiilihissipiereskelijöiden Zabludowicz & Mika Anttosen rikokset ihmiskuntaa vastaan! Ilmainen ämpäri jokaiselle!" Suosio on taattu. Vastaavia tilaisuuksia aletaan järjestää missä tahansa maailmankolkassa missä ääliöiden määrä ylittää ns. kriittisen massan.

Mikä parasta, osaamme pitää kiinni kampanjan taloudellisesta puolesta. Vanttilan Muovi Oy Punkalaitumelta toimittaa yksinoikeudella muoviämpärit tilaisuuksiin ympäri maailman (Putin maksaa). Make Finnish Muoviämpäriteollisuus Great Again!

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Mikähän pitää miljardööri Soroksen ja vihervasemmiston kimpassa ja kumpikohan näistä voittaa?

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén
Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Ei tuossa miettiä tarvitse, Soroksen viiteryhmällä menee lujaa Euroopassa kuten myös USAssa ainakin ennenkuin Trumppi tuli sekoittamaan korttipakkaa. Sensijaan vihervasemmistolla menee huonommin kuin vuosikymmenin, työpaikat ovat kadonneet, sosiaaliturva on katoamassa, elintaso on laskenut länsimaissa, syntyvyys pohjalukemissa, ei juuri tulevaisuutta näköpiirissä.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #57

No, tätähän mietit. Sekavaa vuodatustasi.

Käyttäjän HenteriVirkkula kuva
Henteri Virkkula

Tämä oli taas niitä blogeja, joissa kerrotaan jonkun puhuneen jossain päin maailmaa jotain jostain ja todetaan sen olevan – syystä tai toisesta – paskapuhetta.

Käyttäjän beige03 kuva
Risto Laine

Minusta kiva lukea näitä kahden osapuolen salaliittoja, "ei niistä harmia ja on niistä harmia".

Yksi ainakin on faktaa ja varmaa, että nämä kaksiosapuolta tarvitsevat toisiaan hengissä pysyäkseen. Kivaahan se on olla toistensa kurkussa kiinni ja lätistä rasismista ja muusta typerästä ääri sitä, ääri tätä, ääri teki sitä ja tätä.

Liberialismi väritettynä vihreään ja punaiseen, ei ole kuin kusipäisyyttä ja nimien heittelyä.

No jos minäkin sitten osallistun ja eräiden maahanmuuttajien kertomaa minulle: "ette tiedä mihin olette ryhtyneet". Sellai frendien varoitus meille spermanaamoille(valkoihoinen).

Käyttäjän rjaaskel kuva
Risto Jääskeläinen

Miksei Unkaria ole mainittu, vaikka Soros on mainittu? Unkarihan valtiona suhtautuu Sorokseen aikalailla salaliittokiemuran tapaan.

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm

Hyvä Risto, olet tietenkin täysin oikeassa nykyisen ihmeellisen Unkarin ja Soroksen suhteesta, mutta mitä oikeastaan haluat sanoa viestilläsi?

Tällä hetkellä kuulostat nimittäin henkilöltä, jonka mielestä yhden asian puuttuminen jotenkin kumoaisi kaiken... Et liene sitä mieltä?

Käyttäjän rjaaskel kuva
Risto Jääskeläinen

Miltei missä asiassa vain voi olla salaliittohörhöjä. Tässä Soroksen salaliittoasiassa Unkari on kuitenkin isoin tekijä. Sen puuttuminen ihmetyttää.

Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren

Vuosisadan lopussa Unkarin väestö on lähes puolittunut nykyisestä.Kenen syyksi se aikanaan sysätään?

Juha Autero

"Miten ihmiset järjesteltäisiin tällaisiin luonnottomasti perustettuihin väriskaalavaltioihin, ei onnistu ainankaan minulla ruutuvihkometodilla, mutta eiköhän näillä kavereilla ole siihenkin jotkut utopistiset Endlösungit kun hieman raaputtaisi pintaa."

Koska ongelmaa ei ole oikeasti olemassa, ei ratkaisunkaan tarvitse olla toimiva.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

Oula Silvennoisen mukaan Suomi Ensin liikkeellä ja MV-lehdellä on yhteys Venäjään. Hän perustelee yhteyttä sillä koska Marco De wit on vieraillut Donetskissa.
https://www.youtube.com/watch?v=SWsT-XdwEE8&t=3933s
(kohdasta 22.00 eteenpäin.)

Jos vasemmistolainen väkivalta on parempaa yleistämistä, niin ovatko tälläiset salaliitot niintä parempia salaliittoja, joita ei voi sanoa hörhöilyiksi?

Valtamediaa seuraamalla voi saada helposti käsityksen, että naapurimaan presidentti Vladimir Putin on varsinainen supersankari, joka erotti Britit EU:sta ja valitsi Amerikan presidentin, valitsi Italialle ja Itävallalle mieleisensä johtajan jne. Ja tälläisten juttujen levittely ei ole hörhöilyjä?
Eikä sekään ole hörhöilyä väittää, että Putin olisi sekaantunut Ruotsin autopaloihin?

Todellisuudessa kaikki nämä asiat johtuvat holtittomasta maahanmuuttopoliitiikasta. Tietenkin ymmärrettävää, jos massamaahanmuuton kannattajat eivät halua tätä myöntää ja siksi syyttävät Puttea kaikesta.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

Huvittavaa, että Oula Silvennoinen jatkuvasti hokee miten äärioikeisto vain uskoo kaikkiin salaliittoteorioihin, vaikka itse heittelee salaliittoteorioita varsin kevein perustein.

Salaliitot eivät ole mikään yksinkertainen asia onhan olemassa paljon toteutuneitakin salaliittoja.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014101218713830...

Toisaalta vainoharhaisuus selittää osaa niistä.

Molemmilla puolilla uskotaan salaliittotoihin outoa, että Petra tarttuu vain toisenpuolen uskomuksiin.

Moni voi saada blogista käsityksen, että kaikki äärioikeistolaiset ovat salaliittoteoreetikoita, mutta milloin Petrankin seuraamat Monokulttuurilaiset ovat kertoneet salaliittoteorioita.

Tai milloin Halla-aho on kertonut salaliittoteorioita? Ainoastaan kerran olen hänen kuullut kertovan salaliittoteorian ja sekin oli nk. parempi salaliittoteoria.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/188835-jussi-hall...

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

Aika mainiota, että tutut koomiset kämy-hahmot ovat kilvan rientäneet todistamaan Petran tekstin todeksi.

Käyttäjän jopali kuva
Johan Lindholm

Hyvä Esa, surullista oikeastaan...

Käyttäjän MikaRiik kuva
Mika Riikonen

Olipa taas hyvä teksti Nysseltä!

Itseäni ihmetyttää tämä paljon parjattu "eliitti", joka tekee sitä sekä tätä. Eliitti joka pitäisi kaataa vallasta.

Ja kuitenkin liberaalidemokraattisessa yhteiskuntamallissa "eliitti" on lukumäärältään ja erityisesti eduiltaan vähäisempi kuin missään muussa systeemissä. Itse en edes Suomesta löydä mitään eliittiä ainakaan politiikasta - jokainen joutuu uudestaan vaaleissa hankkimaan kannatuksensa, ja kukaan ei ole lain tavoittamattomissa.

Äärioikeistomme ihailemissa valtioissa (Venäjä, Puola, Unkari...) on törkykorruptoitunut eliitti, joka rikastuu valtion rahoilla ja jota ei enää vaaleissa pysty vaihtamaan. Ja johon lainkäyttö ei yllä...

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén

Vuonna 1933, Saksassa: Korruptoitunut, rikollinen (juutalainen, kommunistinen, porvarillinen, globalistinen jne.) toisten tukalaa tilannetta hyväksikäyttävä eliitti pitää tukahduttaa, pitää saada aikaan muutos!

Vuonna 1945 kesäkuussa, Saksassa rauniokasoissa. Saatiinko aikaan muutos? Totisesti!

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Äärioikeistomme ihailemissa valtioissa (Venäjä, Puola, Unkari...) on törkykorruptoitunut eliitti, joka rikastuu valtion rahoilla ja jota ei enää vaaleissa pysty vaihtamaan. Ja johon lainkäyttö ei yllä..."

Riikosen maailmassa muslimit ja Nato taitavat olla ainoita positiivisia asioita.

Käyttäjän MikaRiik kuva
Mika Riikonen

Minusta noiden mainitsemieni maiden tilanne on tavallisen kansalaisen kannalta täysin sietämätön.

Persut haluaisivat tehdä Suomesta itselleen oman hillotolpan. Vastineeksi suomalaiset saisivat sen, ettei Suomeen tule 2-5 tuhatta ulkomaalaista/vuosi.

Minusta tuollainen vaihtokauppa on aivan älytön muiden kuin uuden persueliitin kannalta.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki Vastaus kommenttiin #65

Miksi tavalliset kansalaiset ovat sitten niin tyytyväisä noiden maiden johtajiin.
Putte on ainakin siinä paljon esimerkillisempi, kuin meidän johtajamme ettei hän ole päästänyt maataan velkaantumaan holtittomasti.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

Aika kova talouskasvu puolassa ja Unkarissa. Voisko johtua vastuullisesta maahanmuuttopoliitikasta?

Kannattaa kysellä venäläisiltä Putinista. Aika tyytyväisiä tuntuvat olemaan hänen toimintaansa.

Käyttäjän Haikki kuva
Heikki Turunen

Ruotsissahan tuo talouskasvu jyllää myös. Samalla logiikalla heidän maahanmuuttopolitiikan takia käyrät sojottavat kohti taivaita.

Käyttäjän JukkaWallin kuva
Jukka Wallin

Oikeastaan Soros ja muut valuuttakeinottelijat aiheuttivat muun muassa Suomen pankkikriisin 1990-luvulla. Tosin silloisen Suomen pankin ja ja sen aikaisien hallituksien niin sanottu "vahvan markan"-politikkka oli se joka loppuen lopuksi työnsi talouden kuralle. Siinä osasyynä oli myös lainarahan työntäminen markkinoille ja samaan aikaan Neuvostoliitto romahti,niin talous meni totaallisesti sekaisin.

Kun markka sittemmin alkoi kellua, niin Soros ja kummpanit teki kunnon tilin. Valitettavasti tämä on osa kapitalismia.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Tuolloin Suomessa ei käyetty aktiivista raha- ja investointipolitiikkaa, vaan tiukensi finansseja laman hetkellä. Suomen lama 1990-luvulla oli leimallisesti pankki- ja rahoitusmarkkinakriisi, joka seurasi välittömästi rahoitusmarkkinoiden säätelyn purkua. Mihinkään korjaaviin finanssirakenteita varmentaviin toimiin ei ryhdytty, päinvastoin julkista rahoituspohjaa heikennettiin edelleen veropolitiikalla.

Käyttäjän sirpaabdallah kuva
Sirpa Abdallah

Kreikan eurokriisin aikana myös Soros ja Ahtisaari monien muiden tapaan on puuttunut kirjelmällään unionin harjoittamaan raha- ja talouspolitiikkaan. Tekivät suoria ehdotuksia toimintatapoihin. Näyttää siltä, että noita ehdotuksia on myös käytännössä toteutettu.

https://www.arvopaperi.fi/uutiset/george-soros-ja-...

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005885698.html?sha...

Hesarilta tuore juttu jossa kerrotaan alttiudesta valeuutisille. Mielenkiintoista!

Käyttäjän KansalainenKane kuva
Markku Nieminen

Hesaria lukiessa ja YLEä kuunnellessa. mm. eilen, juuri altistuu valeuutisille. Muistaakseni sen eilisestä tai toissapäivän uutisesta oli eräs esimerkki Oikeassa mediassa.

Käyttäjän TuulaKomsi kuva
Tuula Komsi

Mikään ei ole niin epä-älyllistä kuin salaliittoteorioille naureskeleminen yleisluontoisesti. Ymmärtäisin, jos naureskeltavaksi otettaisiin jokin yksittäinen esimerkki, esim. flat earth. Mutta tässä blogissa on sellainen ajatus, että jo pelkkä salaliitto sinänsä on ajatuksena hörhöä, vähän kuin yliluonnollinen olio. Mutta oikeassa elämässä on ihan oikeita salaliittoja. Niin kuin esim. toissakesäinen hallituskriisi ja sitä edeltäneet tapahtumat. Ei se ole mikään yliluonnollinen ilmiö. Ja Soros on myös ihan oikeasti tehnyt konnuuksia, vaikka "kaikki" ei ole hänen syytään.

Käyttäjän HarriMulari kuva
Harri Mulari

#76 ei se Sinisten hallitusveivaus nyt varsinaisesti salaliiton määritelmää täytä. Toki se oli hyvä esimerkki populismin toiminnasta tosipaikassa. Soini sai taakseen sankat kansanjoukot soinismeillaan. Kansanjoukkoja seurasivat pyrkyrit. Mukaan kelpasivat lähes kaikki.

Hallitusvastuun iskiessä kannatus romahti ja seurasi pyrkyrien kapina. Soinin persut Petteri Orpon moraali ja kokoomuskenttä kestivät. Halla-ahoa ja vpj.-kauhugalleriaa ei.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Ilman mitään salaliittoja liberaalit globalistit haluavat tuoda epäjärjestystä länsimaisiin yhteiskuntiin, uskooko vihervasemmisto tässä saavansa jonkin autuutta tuovan rajattoman maailman? Ainoa mikä ihmetyttää on miksi vihervasemmisto haluaa kusta omille kintuilleen viemällä itseltään työt Aasiaan ja antamalla pääoman voittaa.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

On totta, että "äärioikeiston" joukossa on hörhöilijöitä, mutta on niintä toisessakin leirissä. Petran tarkoituksena on varmarmasti yrittää viedä uskottavuus vihaamaltaan "äärioikeistolta".

Mälmön väkivaltaisuuksiikistakin on kuulemma olemassa salaliitto. A-studiossa Dan Koivulaakso yritti viedä huomion pois niistä toittomalla, että Malmön väkivaltaisuuksista on äärioikeisto kehitellyt jonkin salaliiton. Onneksi toimittaja sentään puuttui asiaan toteamalla, että on sielä ihan oikeitakin ongelmia.

Suvakkien mukaan kulttuurimarksismia ei ole olemassa, koska siitä on olemassa jokin salaliitto. Mutta kun katsoin youtubesta videon kulttuurimarkismista, niin siinä oli aivan tuli aivan selvästi tuli esiin ilmiöitä, jotka vaikuttavat nyky päivän Suomessa.
https://www.youtube.com/watch?v=bHbrSBpqjco

Suvakit yrittää aivan selvästi viedä vastapuolen uskottavuuden salaliittokortilla. On totta jotkut äärioikeistolaiset hörhöilevät, mutta tarkoituksena on yrittää yleistää se kaikkiin.

Ps. Tarkennuksena vielä, etten tunne mitään salaliittoteoriaan kulttuurimarkismista, vaan uskon sellaisen ideologian olemassa oloon.

Käyttäjän beige03 kuva
Risto Laine

En muista enään ohjelman nimeä tai siis TED keskustelu nauhoitetta n.3 vuotta sitten jonka katsoin ihan sattumalta.

Puhuja käsitteli ihmiskunnan filosofisia aatteita alkaen historiasta nykypäivään ja mainitsi Hegelin, jonka ajattelusta sovellettiin sen ajan tarpeisiin Italian fasismi, kansallissosialismi, erilaiset sovellukset kommunismista.

Puhuja mainitsi ohimennen Frankfurtin koulukunnan ja Putinin. No mitä näillä on tekemistä toistensa kanssa?, no mielenlaatu tietenkin, joka on opittu kommunismista ja idästä. Kiistetään kaikki pokerinaamalla, niin tekee Putinkin.

Käyttäjän paavonevalainen kuva
Paavo Nevalainen

Lyhyt kommentti:

> ettei maailmassa ole koskaan ollut niin paljon valkoisia eurooppalaisia kuin
> nyt. Koskaan ei ole ollut niin paljon suomalaisia kuin nyt.

Suhteellisesti ottaen vuodesta 1968 vuoteen 2018 muutosta on tapahtunut seuraavasti (luvut miljardeja) ja suhteellinen osuus koko väestöstä prosentteina:

-maailma: 3.6 --> 7.6 , 100.0 % --> 100.0 %
-Eurooppa: 0.65 --> 0.74, 18.0 % --> 9.7 %
-Suomi: 0.0046 --> 0.056, 1.3 % --> 0.7 %

Euroopassa Suomi on kasvattanut asemiaan vastaavalla aikavälillä: 7.1 % --> 7.6 %. Euroopan kasvu on 50 vuoden ajalle jaettuna melkoisen olmattomat 0.25 % vuodessa. On kohtuullista sanoa, että Euroopassa on liikaa ihmisiä. Ruuantuotannon resurssit ylitetään rutiininomaisesti monena vuonna, työpaikat vähenevät, jne. Suomikin on pohjoisena maana massivinen anomalia. Meillä on täällä jo 68 % siitä globaalista väestöstä, joka elää yhtä pohjoisessa.

Olisikin järkevää investoida Siperiaan! Tuo sulavan ikiroudan kultaisena ja öljynmustana välkkyvä maanosa monine muine rikkauksineen sopisi hyvin siirtolaisille?

Käyttäjän MikaRiik kuva
Mika Riikonen

Äärioikeiston modus operandi on luoda ja pitää yllä uhkakuvia. Kuten Nyqvist hyvin kirjoittaa, monet uhista ovat maalaisjärjellä tarkastellen aivan älyttömiä.

Luoduille uhkakuville on tyypillistä se, että niiden kuvaamat uhat ovat ihan nurkan takana vaanimassa ja että ne PERUUTTAMATTOMASTI muuttavat elämäämme, mikäli niihin ei HETI puututa.

Ja puuttumisen tärkeys ja kiirellisyys oikeuttaa myös lainvastaiset toimet.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

On totta, että äärioikeisto kaikissa muodoissaan ääliöoikeistosta perusoikeistoon luo meille uhkakuvia, milloin maahanmuuttajista, milloin kulttuurimarksilaisista ja milloin mistäkin. Mutta samaan aikaan meille luodaan myös uhkakuvia Putinista, venäläisistä ja vihreistä miehistä. Ja molemmista suunnista näyttää aina tulevan tosiuutiset kun vastapuolen trollit syytää valetta ja tuubaa.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Myyryläisellä on aika simppeli tapa trollata.

Ensin mukaillaan esitettyjä väitteitä.
Sitten näihin väitteisiin koplataan Krimin miehityksen suorittaneet venäläissotilaat ns vihreät miehet ja kleptokraattipresidentti Putin.
Näin Myyryläinen yrittää jengata Ukrainaan kuuluvan Krimin miehityksen valheeksi ja tuubaksi.

Käyttäjän MikaRiik kuva
Mika Riikonen Vastaus kommenttiin #120

Erittäin hyvä havainto!

Asioiden sekoittamiseen on lukematon määrä tapoja...

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #120

Nyqvist määritti tämänkertaiseksi aiheekseen somen virrassa yleistyvät ääriliikkeiden uskomukset ja salaliitoteoriat. Siihen nähden kommentti oli ihan aiheessa. Putinistiksi peikottelu on yksi aikamme salaliittoteorioista ja liikkeenä ovat yleensä äätinanottajat. Se ei siis ollut trollaamista joka yleensä ja alunperin on keskustelun viemistä sivuraiteelle yrittämällä aiheuttaa turhien viestien kirjoittamista t.m.s.

Sellaiseksi voisi katsoa toki Krimin tapahtumien tuomisen tähän(-KIN) keskusteluun. Ei puutu kuin vetää mukaan mitä NL teki vuoden yhdeksäntoistasataa kolmekymmentäyhdeksän syksyllä.

Toisaalta jos trollaus tulkitaan nykytapaan vain miksi tahansa erimielisyydeksi n.s. läntisen arvoyhteisön valtajulkisuuden kanssa niin Vaalisto on oikeassa peikottelussaan. Todellisuuden kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #135

Myyryläinen kannattaa taas dosentti Johan B:n aisaa.

Myyryläinen yrittää vängätä Krimin miehityksen muka mielipidekysymykseksi ymmärtämättä itse asiaa.

Venäjä oli myös 2014 sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, joissa tunnustetiin nykyisen Ukrainan valtioalueen eheys Krim mukaanlukien.

Venäläismiehitystä ei voi myöskään perustella sillä, että Neuvostoliiton aikana tehty päätös Krimin siirtämisestä Ukrainan huostaan olisi menettänyt oikeutuksensa. Latvian ja Viron kohdalla Venäjä oli vihkiytynyt neuvostohallinnon tekemiin rajamuutoksiin.
Erona tietysti oli se, että näissä tapauksissa rajamuutokset oli tehty Venäjän eduksi.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #140

Jospa Vaalisto pitäisi lukua vain omista aisoistaan.

Aiheetta enempään tällä kertaa tästä asiasta koska en aio lähteä hänen Bäckman-trollauksensa perään viemään tätä keskustelua pois Nyqvistin aiheesta joka oli somen virrassa yleistyvät ääriliikkeiden uskomukset ja salaliitoteoriat.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #143

No mutta!!! Myyryläinen itse otti esille kommentissaan 112 vihreät miehet, jotka ovat olleellinen osa Krimin miehitystä, kyseenalaistaen heidät ja väittäen heitä samanlaiseksi keksityksi uhkakuvaksi kuin ääripiirien ulkomaalaisfobia.

Kyllä Myyryläisen kyseenalaistamat vihreät miehet ja Krimin venäläismiehitys vaikuttaa jopa lainsäädäntöömme:

Vuosi sitten meidän aluevalvontalakia ja rikoslakia muutettiin siten, että siitä huomioidaan paremmin tilanteet, jossa Suomen alueellista koskemattomuutta loukkaa tunnukseton sotilaallinen ryhmä.

Laissa tunnuksettomalla sotilaallisella ryhmällä tarkoitetaan sotilasosastoon rinnastettavaa, vieraan valtion lukuun, puolesta tai suostumuksella toimivaa joukkoa, joka on sotilaallisesti järjestäytynyt, varustettu tai aseistettu, ja jonka valtiollista alkuperää ei voida tunnistaa.

Lakiin säädettiin tällaisille ryhmille ehdoton kielto saapua maahan ja olla maassa. Kiellon rikkominen on rikoslaissa kriminalisoitu.

Nämä tunnuksettomat sotilaalliset ryhmät ovat saaneet lempinimen "vihreät miehet". Termi tulee Venäjän armeijan varusteiden väristä. Tunnuksettomia, vihreisiin pukeutuneita joukkoja on käytetty Ukrainassa ja Krimin valtauksen aikana.

Käyttäjän JouniBorgman kuva
Jouni Borgman

Viekäkö on niitä, jotka naureskelevat mm. scifi-kirjallisuudesta tutuille dystooppisille 'tech noir' -tulevaisuuden kuvastoille? Aldous Huxleyn ja George Orwellin visioimat maailmat alkavat toteutua silmiemme edessä.

Salaliittoteoriat ovat yleensä hypoteeseja, joiden paikkansapitävyyttä pyritään sitten tutkimaan, josko ne pitäisivät yhtä todellisuuden kanssa. Joillakin on taipumusta rakastua liikaa joko omiin tai omaksumiinsa teorioihin. Juutalaisten salaliitto maailmanherruuden kaappaamiseksi lienee yksi esimerkki heppoisesti omaksutusta teoriasta. Kuitenkin tuonkin teorian taustalla on paikkansapitäviä havaintoja. Monien teorioiden heikkoutena on niiden esittäjien kärkäs halu leimata joku taho syylliseksi maailman ongelmiin. Juutalaisteoriassa halutaan leimata kaikki juutalaiset syyllisiksi, vaikka todisteita ei ole. Pahinta on, jos tämmöinen heikosti todistettu teoria muuttuu ihmisten asenteita ja tekoja ohjaavaksi uskomukseksi ts. terve kriittisyys katoaa.

Käyttäjän juhanaturpeinen kuva
Juhana Turpeinen

Scifin ja salaliittoteoriat eroavat yhdessä merkittävässä asiassa. Scifin kirjoittajat ja suurin osa lukijoistakin tietävät niiden olevan kaunokirjallisia kokemuksia, joissa siten käsitellään vaikka mitä. Useimmiten kuitenkin peitellysti nykypäivää ja sen menoa. Osassa sitten tulevaisuuden visioita.

Salaliittoteoreetikot sen sijaan eivät tajua kyseessä olevan spekulaatio, vaan ihan juuri kohta kaikki tuhoava uhka tai asioiden todellinen tila. Siinä porukassa ei aivotoiminta kykene sille tasolle, jossa scifi liikkuu ja sitten sitä porukkaa käytetään rankasti hyväksi niiden muutamien fiksumpien vallanhmossa.

Ja se, että jonkin teoria taustalla on jitain mahdollisesti jopa realistisia havaintoja, niin ei se niitä paranna. Vaikka kaikki voivat havainnoida kuun taivaalla, ei se salaliittoteoriaan kuunatseista faktapohjaa tee.

Käyttäjän JouniBorgman kuva
Jouni Borgman

Scifi ja salaliittoteoriat ovat toki eri asia, mutta niillä on yhtymäkohtia. Molemmissa käytetään mielikuvitusta siten, että kuvaillut ilmiöt ja tapahtumat voisivat kuitenkin olla totta. Näin voidaan saada perspektiiviä arkijärjen tekemiin havaintoihin tai arvostelmiin.

Ainakin teknologian avulla toteutettavaa tyranniaa kuvailevat "tieteis"kirjat ovat osuneet pelottavan hyvin oikeaan. Näissä kertomuksissa ihmisiä valvova ja kontrolloiva teknologia ja politiikka kietoutuvat toisiinsa yhä tiiviimmin. Kiina sosiaalisine pisteytyksineen on hyvä esimerkki siitä, mihin suuntaan kehitys voi mennä.

Ymmärrän viimeisen heittosi pointin. Tarkoitus ei ollut väittää, että jonkun koulukunnan tekemät osuvat havainnot tekisivät sen laatimat selitykset paikkansapitäviksi. Mutta sivullinen teoriaan tutustuja voi kuitenkin saada noista havainnoista uutta tietoa, koska monet salaliittoteoreetikot ovat melko päteviä havaitsemaan sellaisia ilmiöitä ja yhteyksiä, joita normaalijärkisinä pidettävät eivät havaitse.

Luvalla sanoen pidän pilkallisesti salaliittoteorioihin suhtautuvia ihmisiä aika ahdasmielisinä, mutta ymmärrän, että tarve pitää yllä tervejärkisen mainetta voi olla niin suuri, että itsesensuuri estää tutustumisen niihin. Tai sitten vain mielikuvituksen tai älyn puute.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Orwellin Eläinten vallankumouksessa ja Pohjois-Korean yhteiskunnallisessa kehityksessä on paljon yhteistä.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén

#101: "Salaliittoteoriat ovat yleensä hypoteeseja, joiden paikkansapitävyyttä pyritään sitten tutkimaan, josko ne pitäisivät yhtä todellisuuden kanssa"

Tätä toimintaa kutsutaan typerehtimiseksi.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Peruspersu ei oo koskaan kuullukaan mistään George Soroksesta, liian vaikea juttu.

Trump ja Bannon on ainoita ulkomaalaisia, jotka ovat persuille tuttuja, niin ja tietysti Kimi Räikkönen, se on kova jätkä.

Artisti maksaa jee, jee!

Käyttäjän JanneRantala kuva
Janne Rantala

Pitää kyllä sanoa että vastenmielisempää tyyppiä kuin sinä en ole vielä netissä tavannut :)Nämä keskustelujen moderoijat voisivat poistaa 99.9% kommentoinnistasi parantaakseen ilmapiiria Uuden Suomen keskusteluissa.Jotenkin omituista että olet saanut vuosikausia jatkaa samaa älämölöä ilman kenenekää puuttumista öyhöttämiseesi.Petra voisi aloittaa.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Kun näin Nyqvistin otsikon tuli ensimmäisenä mieleen yrittääkö hän pestä Sorosia, tuota finanssispekulanttipoliitikkoa vitivalkoiseksi. Onneksi tapojeni orjana luin koko tekstin ja tulin käsitykseen, että Nyqvist kirjoitti ihan asiaa.

Nyqvist otti esille Magneettimedian syöpäjutut. MInä en ihmettele heidän kiinnostustaan syöpähoitoihin ollenkaan. Olemmehan me punaviheriäisissä kuplissamme elävät kulttuurimarksistit syöpä heidän lihassaan ja piikki siellä mihin aurinko ei paista. Ei ihme, että kaipaavat roppia.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Kommenttiosastolle on tullut myös kuvattomien profiilien kommentteja, mutta valitettavasti ne ovat Usarin sääntöjen vastaisia. Hyvät ystävät, laittakaa oma kuvanne profiiliin niin pääsette mukaan kommentoimaan.

Käyttäjän ilkkatahtinen kuva
Ilkka Tähtinen

Jotkut salaliitot ovat totta.

"Suurimmat hehkulamppujen valmistajat kokoontuivat Sveitsin Genevessä 25. joulukuuta 1924 ja muodostivat kartellin, jossa hehkulampun kestoksi määriteltiin 1 000 tuntia, mikä vastaa noin yhden vuoden käyttöä. Sitä ennen lamppujen kestoikää oli tuotekehityksellä onnistuttu jatkamaan jopa 2 500 tuntiin"

Lähde: Wikipedia

Suunniteltu vanheneminen näkyy erityisesti elektroniikassa, tuotteista voitaisiin tehdä kestävämpiä, mutta se ei olisi kannattavaa.

Mun oman kokemuksen mukaan kaikkea voi hieman epäillä, tarkistaa lähteitä ja faktoja. Esittää kysymyksiä. Miksi. Kuka tai ketkä hyötyvät? Mihin vaikuttaa? Salaliittoteorioihin ei kannata uskoa mutta jos ne pakottavat kysymään, ehkä ne ovat joskus jopa hyväksi. Mene ja tiedä.

Käyttäjän lkkiiski kuva
Lauri Kiiski

Juu... Soros manaili Euroopalle madonlukuja Italian talouskriisin ja Brexitin seurauksin, eikä mies ole ollut useinkaan kovin väärässä.

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

Bitcoin on Israelin salaisen palvelun hanke,jolla saadaan rahoitettua sotilasmenot,samoin kaikki muut virtuaalialuutat !

keittiömiehet oli kuulleet hevosmiesten puhuvan,:)

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

Idioottimagnetismin teoria todistettu taas: Salaliittoteorioita sarkastisesti kuvailevaan blogiin ilmestyy kommentoijia, jotka aivan välttämättä haluavat esitellä oman rakkaan salaliittoteoriansa. Paitsi, että heillä on kova tarve evankelioida muita siitä, että ei se olekaan salaliittoteoria...

Kulttuurimarxismi, väestönvaihto (a.k.a. Eurabia), Bitcoin, Sinisten synty ja hallituskriisi 2017 ...

Käyttäjän sirpaabdallah kuva
Sirpa Abdallah

Otsikosta voi aivan hyvin johtaa moniakin päätelmiä Soroksen perustamien säätiöiden ja rahastojen toimintatavoista. Soros on perustanut jokseenkin jokaiselle mantereelle omia kanavia tukemaan tarkoittamiaan toimintoja, joita rahoittaa.

George Soros siirtää 18 miljardin dollarin säätiönsä luomalla Instant Giantin.
https://www.wsj.com/articles/george-soros-transfer...

Wikin mukaan "Soros on kehottanut Euroopan ja muun maailman kehittyneitä maita ottamaan lisää siirtolaisia. Open Societyn toiminta on vihastuttanut nationalistisia hallituksia ja poliitikkoja esim. Unkarissa, Makedoniassa, Puolassa ja muissa Euroopan maissa, sillä säätiön katsotaan sekaantuvan maiden sisäisiin asioihin ja pakottamaan valtiot ottamaan maahanmuuttajia."

Suomessa säätiötä johtaa lakiasiainjohtaja Minna Järvenpää. Säätiön nimi on peräisin Karl Popperin käsitteestä "avoin yhteiskunta".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Open_Society_Institute

Soroksen vaikutus myös EU:hun on suuri. "Euroopassa avustuspalkkioamme johtaa avoimen yhteiskunnan aloite Euroopassa , jonka pääkonttori sijaitsee Barcelonassa, kun taas Brysselissä toimiva Open Society European Policy Institute -liikunta pyrkii edistämään Euroopan unionin toimielinten kannustamista ja politiikkaa." https://www.opensocietyfoundations.org/explainers/...

Total Budget for Europe in 2018: $81.7M
https://www.opensocietyfoundations.org/sites/defau...

Ei voine välttyä ajatukselta, että Soroksella on todella vaikutusta myös EU:n toimintaan mitä suuremmassa määrin ja jopa maailman laajuisesti.
"Avoimen yhteiskunnan eurooppalainen toimintainstituutti rikastuttaa EU: n poliittisia keskusteluja todisteilla, väitteillä ja suosituksilla, jotka perustuvat säätiöiden työhön ja omasta tutkimuksestaan ​​Brysselin poliittisista suuntauksista." https://www.opensocietyfoundations.org/about/offic...

Tästä linkistä näkee missä maanosissa Soroksen perustamaan toimintaa harjoitetaan; https://www.opensocietyfoundations.org/

Ei siis ihme, että myös siirtolaisuutta on jokseenkin helppo organisoida eri maanosista toisiin. Ei tarvitse olla edes salaliittoterioita käytössä vaan todeta toiminnan laajuus ja millä toimintasektoreilla toimintaa harjoitetaan.

https://foreignpolicy.com/2017/10/10/whos-afraid-o...

On myös "tarnoihin" perustuvaa kirjoittellua, josta tässä eräs esimerkki;
https://foreignpolicy.com/2017/10/10/whos-afraid-o...

Jos joku kokee Soroksen aiheuttaneen itselleen ongelmaa tai ongelmia, niin se kaiketi on hänen asiansa.

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck

Todella vaikuttavaa päättelykykyä. Itse en olisi kyennyt päättelemään ensimmäistäkään esitetyistä asioista otsikon kysymyksen perusteella. Låhimpänä lenee viimeinen virke, mutta sitäkään ei voi päätellä otsikosta Se johtunee mielipiteenvapaudesta, eikä liity Soroksen säätiöiden ja rahastojen toimintatapoihin.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

G.Soros on ollut monessa mukana. M.m. tehnyt rahaa kansallisia valuuttoja vastaan keinottelemalla. Hän on koonnut erilaisilla finanssispekulaatioilla messevän omaisuuden jota hän myös käyttää poliittisten intohimojensa ajamiseen m.m. rahoittamalla rahastojensa kautta erilaisia värivallankumouksia ja NGO:ja ympäri maailmaa. Päämääränä lienee libertaarinen talousjärjestys joka pyrkimys on bnaamioitu n.s. hyvillä aikomuksilla liberalismista. Alla lienee kovat talouden reaaliteetit.

Siis ketku mikä ketku. Mutta ei merkitystään suurempi eikä varsinkaan mikään reptiliaanien maailmanhallituksen johtaja. Vaikka kuulemma huhujen mukaan onkin 33. asteen vapaamuurari (skottilaisen riitin mukaan ylin aste, joko "Inspector General" tai "Sovereign Grand Inspector General").

Käyttäjän MaxStenbck kuva
Max Stenbäck Vastaus kommenttiin #158

Saattaa hyvinkin olla ketku, mutta se ei ole johdettavissa blogin otsikosta, kuten Sirpa esitti.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #160

Totta, tiedot hänen ketkuiluistaan tulee n.s. laajemmasta katsannosta hänen touhuihinsa. Otsikkoasiassa häntä on todellakin demonisoitu ohi kaiken hänen merkityksensä. Hänestä on tehty reptiliaani ja kaiken pahan alkujuuri vaikka hän on "vain" yksi politiikasta viehättynyt miljardöörispekulanttiketku muiden joukossa.

Käyttäjän sirpaabdallah kuva
Sirpa Abdallah

Lukiessa alla olevan linkin kommentteja ei voine erhetyä siitä, että on järjestettyä ssiirtolaisuutta jopa ponsoroituna ja mitä ilmeisimmin juuri Open society foundationsin järjestelemänä?
https://www.opensocietyfoundations.org/voices/new-...

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

Jälleen yksi, joka näköjään tosissaan uskoo tuohon äärioikeiston hellimään salaliittoteoriaan. Juupajuu, Maa on litteä, rokotteet ovat vaarallisia, juutalaiset juonittelevat maailmnhallitusta ja ilmastonmuutos on vihervasemmiston keksintö.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset